web_ylapalkki_latomo1.jpg

Lehdistötiedote 8.5.2008

Classic Motorshown anti yllätti

Klassikot imaisivat yleisön pauloihinsa

Lahden Messukeskuksessa viime viikonloppuna järjestetty Classic Motorshow
näyttää täyttäneen varsin hyvin siihen eri tahoilla kohdistetut odotukset. Messuvierailta ja näytteilleasettajilta saatu palaute on ollut kauttaaltaan positiivista
ja 12.600 hengen kävijämäärä ylitti järjestäjän ensimmäiselle vuodelle asettaman tavoitteen. Myös Lahden Messuilla ollaan ilahtuneita uuden tapahtuman menestyksestä.

-Yli kymmenen tuhannen kävijän määrää on pidettävä huimana saavutuksena ensimmäistä kertaa järjestettävälle tapahtumalle, kiittelee Lahden Messut Oy:n viestintäpäällikkö Petra Samppa. -Hallit olivat heti täynnä ja se oli hieno alku, kun tiedämme että jatkoa seuraa. -Uskon viikonlopun kokemusten myös todistaneen,
että näyttely oheisohjelmineen sopii aivan ihanteellisesti juuri meidän tiloihimme ja ympäristöömme, toteaa Petra Samppa.

Tätä käsitystä vahvisti muun muassa vanhojen kilpa-autojen näytösajojen saama suuri suosio messualueen kupeessa, samoin kuin näky näyttelyhallien edustan parkkialueella, joka täyttyi messuvieraiden toinen toistaan upeammista klassikkoajoneuvoista. Lauantaipäivänä tosin edes kentän 400 parkkiruutua ei niille riittänyt, vaan ajokkeja sijoiteltiin laajemmallekin ympäristöön. Classic Motorshowssa oli merkillepantavaa, että kävijät viipyivät paikalla tuntuvasti kauemmin kuin muilla messuilla yleensä on tapana. Se johti monilla osastoilla erinomaisiin myyntituloksiin.

Monet näytteilleasettajat olivat paneutuneet suurella huolella osastonsa somistukseen palauttaakseen messuvieraat menneiden aikojen nostalgisiin tunnelmiin. Tällä tavoin onnistuttiin selvästi tarjoamaan yleisölle positiivisia yllätyksiä, joiden äärellä aikaa kului ehkä odotettua enemmän. Yleisöäänestyksen voittaneen Suomen Britti-Ford Kerhon retkeilyhenkisen osaston lisäksi erityistä huomiota saivat mm. Naisten Automobiiliklubin eleganssi, Steyr Puch-kerhon sympaattisuus, Suomen Imp-kerhon monipuolisuus ja "Lakeuren Huimapäiden" tapa markkinoida moottoripyörien Veteraanirallia.

Classic Mototrshown järjestäjä Risto Laine toteaa, että organisaation kerätessä palautetta ensimmäisestä tapahtumasta ajatukset jo samalla kääntyvät ensi kevääseen. -Ideointi ja teeman hahmotus on jo täydessä vauhdissa, mutta käytännön toteutukseen tartutaan kesän jälkeen, lupaa Laine. -Ensi vuonna osaamme myös varautua ruuhkiin, jotka nyt ensimmäisen näyttelypäivän aamuna aiheuttivat turhan pitkiä jonoja lipunmyyntipisteisiin.

Lisätietoja:

Risto Laine Puh. 0400 969 550

Niina Anonen Puh. 040 772 8213

Julkaistu: 8.5.2008 16:59

<< Takaisin